|
|
|
|
Submitted by milojevich on 18. July 2007 - 0:05.
Pogledam danas vesti "devedesetdvojke" i vidim bezosecajnost prvog reda na delu. Dve mlade zene, dve devojke, koje sa bebama od po 10 i 3 meseca (EEEEEJ 10 I 3 MESECA) stoje pored ulice i prose. NA 149 STEPENI!!! Asfalt pod njima se topi, sve je vrelo, usijano. Deca ne placu, bez glasa su, iznemogla, osamucena. Pomislim UZAS, JEZA.......... I taman kada sam pomislio da sam video sve, pojavljuje se izvesni gospodin iz Centra za socijalni rad koji nam saopstava kako oni, eto, ne mogu da urade nista, kako je to ogroman problem, kako nemaju dovoljno resursa, kako bi to moralo da se resava na drzavnom nivou, kako resavanje pojedinacnih slucajeva ne resava DRZAVNI PROBLEM, kako bi morali da se udruze sa Zavodom za hitnu pomoc, sa policijom..........bla,bla, bla........ PA AKO MORATE DA SE UDRUZITE, POBOGU, UDRUZITE SE VEC JEDNOM! Pomozite toj jadnoj deci, sklonite ih sa ulice! Dokle cemo da se bavimo nekakvim opstim mestima, birokratskim sranjima i vrlim DRZAVNIM PROBLEMIMA? Drzavni problemi i drzava nisu nikakvi metafizicki pojmovi, niti neke neuhvatljive kategorije. Te napacene bebe su drzava i njihovi problemi su drzavni problemi! DA LI SMO I MI ODGOVORNI STO SU TE BEBE NA ULICI? |
||
|
|
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 0:52 | ... |
pa vidi....razlika izmedju moje majke i te zene je u njihovoj proslosti. majka moje majke nije prosila na ulici, dok majka te devojke najverovatnije jeste.........hocu da kazem da ambijent u kome dete odrasta znacajno odredjuje njega kao licnost. ta devojka misli da je normalno da rodi dete sa 15 i posle tri meseca ga izvede na ulicu. tako misli jer je i ona to prozivela sa svojom majkom. ona ne zna za drugi nacin, niko joj nije pokazao drugaciji put. u tome vidim nasu odgovornost.
slazem se da drzava ne moze da resi ceo problem, jer je problem ogroman ali MORA da resava pojedinacne slucajeve. ne moze da se pojavi drzavni cinovnik i da mi prica o resursima, hitnoj pomoci i udruzivanju. oni su obavezni da tu decu oduzmu majkama, da zbrinu te jadne bebe.
a sto se tice "programa i ljudi koji su se vec aktivirali"........to su uglavnom nevladine organizacije.......ja pitam sta ova jebena drzava radi da resi taj problem....
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 7:59 | ....zato sto jeste JEBENA! |
znas kako, trudim se da uradim koliko mogu. nisam pomogao ako nekome ko prosi dam 10 dinara. to nije pomoc vec je hipokrizija i zatvaranje ociju.
mozda je ovo sto sledi uzasno jeftino ili pateticno (i ne mozda, nego jeste), ali pitala si........
jednom prilikom mi je na kalisu prisao decak od recimo 12 god i trazio mi 20 dinara ili cigaretu. neocekivano sam usao sa njim u razgovor. ispricao mi je da su mu roditelji umrli i da je bio smesten u nekakav dom. tamo je prozivljavao nevidjenu torturu. dobijao je batine od starijih sticenika doma, gasili su mu cigarete po rukama i rekao mi je da su ga cak terali da im pusi kurceve (ako to uopste sme ovde tako da se kaze. ako ne sme citaj "da ih oralno zadovoljava"). pretpostavljam da ne moram da naglasavam da je sve vreme plakao. rekao mi je da ga je usvojila zena koja je tamo radila i da sada zivi sa njom, ali da mora za nju da prosi. onda je odjednom otrcao jer ga ona ceka na trgu i dobice batine ako zakasni. TO SE ZOVE ORGANIZOVANI KRIMINAl, MODERNO ROPSTVO. ON JE ROB! posle tog razgovora sam imao utisak da sam mu pomogao iako mu nisam dao ni 20 dinara ni cigaretu. saslusao sam ga. makar toliko.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 7:59 | i jos nesto...... |
mislim da je to sto ti i ja ovde o tome razgovaramo takodje veoma vazna pomoc.
o ovakvom problemu MORA DA SE GOVORI!
DOSTA SMO CUTALI I "GLEDALI SVOJA POSLA". I OVO SU "NASA POSLA"!
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 18. July 2007 - 8:37 | Pa ja verujem da nije nash |
Pa ja verujem da nije nash problem, to je njihov problem... Znam hiljade ljudi koji su ostali bez kuce, bez svega sto su imali, ali nisu na ulici i ne prose. Vec se ti ljudi snalaze kako znaju i umeju, rade kao fizikalci, muce se, ali ipak ne prose...
Zasto, onda te devojke, radjaju decu ako ne mogu da ih izdrzavaju... ja bih te devojke u zatvor za primer, i to ne neki lagan, nego negde gde mora da radi po ceo dan... u konc. logor!!!
Ta deca nista nisu kriva, ali ispastaju zbog svojih roditelja... I ja bih voleo da imam dete, ali znam da nije vreme za to, josh uvek sam mlad i nisam finansijski stabilan. Tek kada se obezbedim, i budem bio u stanju da pruzim tom detetu sta mu je potrebno, e tek onda cu razmisljati o tome.
Dakle, da zakljucim:
- Drzava nije kriva za to
- Takve roditelje u logor, za primer, a decu u prihvatilista ( da ne izrabljuju decu )
- Sta mi mozemo da uradimo, je da ih prijavimo policiji za maltretiranje dece :) I da im se ta deca oduzmu, a njih da posaljemo u zatvor ( mada je bolje u logor ).
Postoji zakon koji stiti decu od takvog maltretiranja, samo, sto nista ne moze da se preduzme, zato sto niko ne svedoci protiv njih... E tu lezi pravi problem i tu smo mi odgovorni.
Ukoliko se budu primenile tri navedene stavke, u roku od 5 godina, nece biti takvih slucajeva na ulici. Jeste radiklano, ali u nasoj zemlji samo takve stvari pomazu.
Toliko.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| bickala 18. July 2007 - 12:31 | E znas sta,veruj mi pun mi |
E znas sta,veruj mi pun mi je k.... takvih ljudi (ne kazem da ih ne sazaljevam),ali to su su ljudi koji nece da rade,vole da prose,sedi ceo dan i ubije soma do soma i po dinara puta 30 dana dodjemo do cifre od 30.ooo,oo-45.ooo,oo rsd(dinara),a ja se grbavim po 10 sati za 25.000,oo istih tih dinara,pa i ja da sam pametan da dam otkaz i da prosim po ceo dan.Ima toliko poslova ali ljudi jednostavno nece da rade,skapirajte to
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 18. July 2007 - 12:47 | Pa lepo am ja napisao |
Pa lepo am ja napisao gore... sve takve ljude u konc logor... ovi koji stvarno ne mogu da rade, njima invalidninu i to je to ;)
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| THE EYE 18. July 2007 - 14:50 | Ovo je problem, i to ne mali... |
Chinjenica je da ne zhele da rade, chinjenica je da im je iz nekog razloga prihvatljivije da stoje sa obamrlom decom u narucdhju i mole za neki dinar. Medjutim, kada se govori o specifichnim kategorijama ljudi, u koje spadaju i ovi o kojima mi govorimo, mora se potji jednim veoma posrednim putem koji podrazumeva temeljno preispitivanje chinjenica pred kojima se ne mozhe zhmuriti, a koje karakterishu razvoj ovakvih ljudi, a koje se ogledaju u socijalnoj uslovljenosti, drushtvenoj nebrizi, marginalizaciji manjina, stavu "Ma ko njih shisha".... ima toga josh veoma, veoma, mnogo..... Ja takodje prosjacima ne dajem novac, ne zato shto mi se ne daje lova tamo nekom, vetj zato shto tju time podrzhati njihov metod.... to mi je u redu.... Ali mislim i tvrdim da drzhava JESTE josh kako odgovorna za nebrigu ne samo prema ovoj kategoriji ljudi i dece: naravno, treba decu oduzimati i smeshtati ih tamo gde tje im mozhda neko i pruzhiti nekakvo odrastanje... ali treba videti i to u kakvom su stanju tehnichki, finansijski, kadrovski.... institucije koje su nadlezhne da se ovim pitanjima bave. Svi samo grabe lovu za sebe kad se ona ulozhi u ovakve centre, a centri i dalje bez kapi snage da makar uredno nahrane ovu decu..... Sada dolazimo do momenta, gde razumem neke retke, poshtene drzhavne chinovnike kada kazhu "Potrebna je akcija shirih razmera"... jeste, potrebna je, samo, ovaj put treba videti koliko je ko, u okviru same osovine motji nasheg sistema, zaista spreman i sposoban da se u ovako nesredjenoj zemlji uhvati u koshtac sa svim teshkotjama i kochnicama koje tje pred njega izatji na sunce.... No, neko mora, kad tad, da pochne ozbiljno ovim da se bavi, samo je tuzhno shto tje mnogi i nad ovim pitanjem kao i nad mnogim drugim, morati dugo josh da postavljanju potpitanje "kada tje se to sve realizovati"?
*****...Ala je lep ovaj svet! *****
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| ████████████ 18. July 2007 - 16:02 | Država nema pravo da te |
Država nema pravo da te ukloni sa ulice.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 23:09 | liquidbrain: |
mislim da si prvim delom svog komentara samo potvrdio ono sto sam ja vec pokusao da objasnim. dakle: znam i ja ljude koji su poceli od nule ponovo da grade svoj zivot radom a ne prosjacenjem. a tako je zato sto su oni i prethodan svoj imetak gradili radom, poticu iz takvog drustvenog miljea, naucili su od svojih roditelja kako se obezbedjuje egzistencija. OVE DEVOJKE NISU IMALE OD KOGA DA UCE.
te devojke radjaju decu jer nemaju svest koju ti imas. od svoje majke su naucile da je normalno roditi dete iako ima 15 i iako nema 'leba. OVE DEVOJKE NISU IMALE OD KOGA DA UCE.
dakle, da zakljucim:
-drzava JESTE kriva (jer zmuri pred problemom)
-mi JESMO krivi (jer "gledamo svoja posla")
-pricu o logoru ne bih komentarisao, to mi je strano
i za kraj: kazes da je jedino sto mi mozemo da uradimo da ih prijavimo policiji. KOLIKO PUTA SI TI TAKVU STVAR PRIJAVIO POLICIJI?.......ili si i ti od onih sto "gledaju svoja posla".
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 23:13 | bickala: |
ako je tako lako prositi i ako se tu tako nevidjeno dobro zaradjuje (ako sam dobro shvatio tvoj komentar, oni zaradjuju vise novca nego ti) zbog cega se ti onda grbavis po 10 sati za 25000 din?
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 23:24 | THE EYE: |
slazem se sa najvecim delom tvog teksta ili sa citavim tekstom. zeleo bih samo nesto da dodam. tacno je da su neophodne te vrle "akcije sirih razmera", ali to ne znaci da dok te nevidjeno bitne akcije ne krenu mi treba da zatvorimo oci i dopustimo da deca ispustaju dusu na "vrelom beogradskom asfaltu".
i jos jedna, cini mi se veoma vazna cinjenica: NE SMEMO DA ZABORAVIMO DA SE RADI O ORGANIZOVANOM KRIMINALU I SAVREMENOM ROPSTVU! TI LJUDI SU ROBOVI!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 18. July 2007 - 23:29 | ... |
NARAVNO DA DRZAVA, U ODREDJENIM SITUACIJAMA, MOZE DA TE UKLONI SA ULICE!
DRZAVA MOZE, TREBA I MORA DA SPASI TU DECU!
MORA SA MARGINE DRUSTVA DA IH STAVI U CENTAR NASEG INTERESOVANJA!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 19. July 2007 - 1:46 | problem uopste nije u |
problem uopste nije u temperaturi...a posto drzava ionako nema zakon o vanrednom stanju u ovakvim vrucinama...kako ja da je osudjujem?
ti ljudi su poslednja briga ove drzave i to je sramota!...danas mi je prisla zena sa detetom i prosila je navodno za hranu... mogu da joj dam koji dinar, ali sta to resava? ne mogu ja da joj pomognem sa 10, 20, 100 din
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| ████████████ 19. July 2007 - 5:59 | "NARAVNO DA DRZAVA, U |
"NARAVNO DA DRZAVA, U ODREDJENIM SITUACIJAMA, MOZE DA TE UKLONI SA ULICE!"
Razmisli još jednom
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 19. July 2007 - 11:04 | Gledao sam skoro jedan film, |
Gledao sam skoro jedan film, gde je drzava, prvo sve narkomane strpala u logor, i tako je ocistila delo drushtvo, mozda i ovde tako nesto treba da se uradi. Odatle mi ta ideja ;)
Naravno ne kao u filmu da ih puste da umru, vec da ih edukuju, i da im nadju posao, pa ako nece da rade, onda lepo da se donese zakon o drustvenom parazitizmu, i da se kaznjava mnooooogooo jako.... Jer jedinka koja ne pomaze samom drustu ni ne treba da bude deo te zajednice.
Neko ce reci da je to krsenje ljudskih prava, a sta je sa ostalima koji rade, i pomazu ostale... zasto da im neko josh bude na grbaci, kao da i sami nemaju svojih problema.
@milojevich
Nisam prijavio policiji nikad, jer jednostavno nemam mogucnosti da izdvojim dovoljno vremena za tako nesto, jer onda morash da idesh da svedocish, bla bla bla...
A nemam vremena, zato sto sa svoje 22 godine, radim dva posla, i borim se za svoj opstanak.
Toliko.
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 19. July 2007 - 11:09 | A da ne pomislite kako sam |
A da ne pomislite kako sam nehuman, i kako mrzim ljude, reci cu vam samo da kada god vidim nekoga na ulici, nebitno ko je, povredjenog, ili kome je potrebna pomoc, uvek pridjem i pomognem, pa makar to bio i crni ciganin....
A ostali ljudi koji su me tada posmatrali gledali su me sa mislima, vidi kretena sto pomaze...
Jednom sam nosio lika dva kilometra do bolnice, a inace lik je alkoholicar, i nije bio svestan uopshte, mogao je da umre, i niko nije prisaso da mi pomogne, jer je on bio prljav i neuredan...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 19. July 2007 - 12:07 | ... |
da, up pravu si. rec "ukloniti" moze da ima vise znacenja, samo se moja i tvoja prva asocijacija na ovu rec ocigledno razlikuju. jbg
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 19. July 2007 - 12:08 | sonjacute: |
mislim da se ne kapiramo bas najbolje! o kakvom je jebenom vanrednom stanju sada rec? nista mi nije jasno.
nemoj mi samo reci da nam je pored pokretanja "akcije sirih razmera", potrebno i vanredno stanje da bismo poceli da resavamo ovaj problem!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 19. July 2007 - 12:38 | liquidbrain: |
kako se zove taj film? voleo bih da ga pogledam.
slazem se potpuno sa tvojom konstatacijom da te ljude treba edukovati (to je ono sto pricam sve vreme i to je ono gde vidim nasu odgovornost) ali se ne slazem da drzava treba da im nadje posao. ni tebi drzava nije pronasla posao. treba ih edukovati i pomoci im da organizuju svoj zivot na drugaciji nacin, nacin dostojan coveka 21. veka.
i pitanje: ako je tako lako prositi zasto se raspadas na dva posla?
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 19. July 2007 - 12:39 | liquidbrain: |
NISAM POMISLIO DA SI NEHUMAN, TAMAN POSLA! posebno mi se dopada onaj deo sa konc. logorima.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 19. July 2007 - 12:43 | !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
samo da ne zaboravimo:
OVDE JE REC O ORGANIZOVANOM KRIMINALI, O SAVREMENOM OBLIKU ROPSTVA!
TI LJUDI SU ROBOVI! IMAJTE TO NA UMU
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| THE EYE 20. July 2007 - 13:08 | DOBAR BLOG *****...Ala je |
DOBAR BLOG![]()
*****...Ala je lep ovaj svet! *****
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 20. July 2007 - 17:13 | THE EYE: |
drago mi je da ti se dopada i hvala svima koji su poslali svoj komentar......![]()
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| bickala 23. July 2007 - 14:50 | MILOJEVICHU IMAM RESENJE,NECE BITI VISE PROSJAKA |
Ma koji robovi?Sto ti nisi rob?Zajebi me te price.Nece da rade,mrzi ih da rade,lakse im ovako,jos ako maznu nesto u toku dana onda im je dan vrh.Ja radim jer ne volim da prosim,nisam sljam i ako treba gradjevina ali prosjacenje nikad,KO HOCE DA RADI ZA NJEGA I IMA POSLA.Nek bude kafe kuvarica,cistacica,spremacica,magacioner...ima bre gomila poslova.
IMAM JA PREDLOG ZA TEBE MILOJEVICHU POSTO VIDIM DA SI DOBRA DUSHA I ZELIS DA POMOGNES.Idi na trafiku kupi halo oglase pa se uveri da ima radnih mesta i svaki put kada prodjes pored nekog prosjaka pokazi mu oglas i nek nazove,nek se dogovori za platu i nek ide da radi,pomozi drzavi i prosjacima.Ja bih ali nemam vremena
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 23. July 2007 - 20:52 | bickala: |
Vec sam pokusao da objasnim da stvari nisu bas tako crno-bele. Mogu da prihvatim tvoju konstataciju da oni ne zele da rade, ali to je zato sto su odrastali u takvom okruzenju, usadjen im je takav sistem vrednosti. Upravo tu vidim odgovornost drzave, pa ako hoces i nasu odgovornost. Ovo drustvo MORA da radi na njihovoj resocijalizaciji. Mislim da je to nacin da se ovaj problem resi. Slozices se da to mora da se resava, ne mozemo ih gledati na ulicama doveka. Pitas me zasto ja nisam na ulici. Pa upravo zato sto poticem iz drugog miljea. Mislim da je tvoj stav, zapravo, linija manjeg otpora.
BTW marginalizovanim grupama (invalidima, nacinalnim manjinama a samim tim i Romima)nije bas tako lako da nadju posao, kao sto se tebi cini. Cak ni posao kafe kuvarice.
Ma daj o cemu pricamo,pusti invalide,oni i ne treba da rade(glupo je).Pa nece drzava sigurno da ide od jednog do drugog prosjaka i da mu prica kako ne treba da prosi,kako to nije lepo...prosjacenja ce uvek biti i bice ga svuda.Mislis da kod nas samo ima prosjaka?Ima ih i u drugim zemljama i to u mnogo vecem broju i to ih je drzava izbacila na ulicu(nemas para za ratu za kredit-daj stan i mrs na ulicu,sistem zapadnih zemalja),tako da mi smo jos i zlatni
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| milojevich 26. July 2007 - 0:48 | bickala: |
e voleo bih da ne polemisemo vise na ovu temu. sve vise i vise dolazi do zamena teza i koriscenja opstih mesta. u blogu sam pokusao da govorim o jednom VRLO KONKRETNOM SLUCAJU. daznt meter! napisacu ja opet nesto pametno i inspirativno pa navrati da ostavis svoj komentar. pozz...![]()
donekle...
donekle smo krivi i za milione takve dece u africi (nasih nema jos dovoljno da bi se svet zainteresovao...).
a donekle i nismo... sta je moju i tvoju mamu sprecilo da i one budu jedne od tih?
sad, upadamo u mnogo dublja sranja... i ako se lepo raspitas videces da postoji mnogo programa i ljudi koji su se vec aktivirali...
ali, jbg, nismo kao drzava u mogucnosti da im bas pomognemo...