|
|
|
|
Submitted by bananaman on 10. September 2007 - 22:20.
Tri mladunca tigra, rodjena u istočnoj Kini, koje je majka odbacila, usvojila je keruša, saopštila je uprava zoološkog vrta. Mladunci koji zasad nose imena "Jedan", "Dva" i "Tri", rodjeni su u vrtu u provinciji Šandong, ali je majka odbila da ih hrani.
U zoološkom vrtu u Kaliforniji tigrica je rodila trojke, ali usled komplikacija za vrijeme trudnoće, mladunci su rođeni prije vremena i ubrzo su umrli. Pošto se oporavila od porođaja, tigrica je naglo počela da pati za mladuncima. Čuvari i veterinari su nasli prasiće koje su obukli u džemperiće tigrastih šara i bebe stavili kod tigrice. Tigrica ih je prihvatila kao svoje, na iznenađenje zaposlenih u vrtu i posjetilaca.
Proslavljena kraljica popa, Madonna, usvojila malavijskog dječaka Davida..
Uzmimo u obzir da postoji hiljade, nazovimo ih, normalnih parova, koji bioloski nisu u stanju da imaju djecu, a ni u stanju da ih ``kupe``, vec prolaze kroz mnoga testiranja sa velikom mogucnoscu da na kraju ostanu bez zeljenog djeteta..
|
||
|
|
nisam ispratila!
Madona je usvojila dete koje ima roditelje?
Mislim da je to zakonski nemoguce....mslim da nisi bas najbolje informacije nasao...
dete je verovatno bilo oduzet od roditelja iz nekih razloga.. mada..
moram priznati da nisam bas upucena u socijalnu politiku Malaviije, mozda kod njih i postoji neka zakonska odredba koja omogucava to... sta znam... ipak mislim da treba proveriti informaciju!
pa da...onda stoji mogucnost da ga je otac dao na usvajanje jer nije mogao sam da ga podize,ili mu je dete oduzeto jer je procenjeno da porodicni dom nije odgovarajuce mesto za njega!
eto toliko za sad mogu d ti kazem na osnovu te informacije... ako saznam jos nesto o tom slucaju,malo cu sire objasniti..
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 0:34 | Meni na primer nikad nije |
Meni na primer nikad nije bilo jasno zasto toliki parovi (posebno celebrity) usvajaju decu iz nekih ~cak tamo~ zemalja? Zar u Americi nema dece bez roditelja? Ili je proces usvajanja toliko mukotrpan??
Inace pobude ljudi koji su potencijalni usvojioci ili hranitelji su cesto materijalne prirode. Zato sto se za boravak u hraniteljskoj porodici (dok dete i ako se ne vrati u porodicu svoju primarnu ili dok ne dobije staratelja) PLACA. Ti ljudi dobijaju nadoknadu za cuvanje tog deteta i nekada je tesko razluciti pravu motivacijuonih koji zele da budu hranitelji. Sto se tice usvajanja opet postoji nizuslova koje par odnosno porodica treba da ispuni da bi doslo do usvojenja, rade se razni psiholoski testovi, razgovori, edukacije... Zato sto mnogi ljudi (cesto i nesvesno) ne zele da usvoje dete zbog deteta vec zbog svojih podsvesnih kompenzacija. Na pr.usvojitelj ne moze postati osoba kod koje se primeti da trazi dete koji bi izricito podsecalo na njegovo preminulo ili osoba koja insistira na odredjenim karakteristikama ili koja se previse zanima za genetiku deteta jer takva osoba nece biti dobar roditelj. Kazem osoba, mada ipak je cinjenica da ce dete dosta redje otici samohranoj majci/ocu. Tek ako se ne mogu naci optimalni uslovi (koje necu nabrajati bilo bi dosadno) dete se daje na usvajanje nekom ko je na nizem kriterijumu. Sva testiranja su preko neophodna jer kad se dete jednom usvoji vise nema nazad! Ne moze sutra da vrati to dete i kaze dajte mi drugo, bolje! Da ne zalazim dublje u ovu problematiku, poenta je bila da je usvajanje jako ozbiljan cin i traje tako sporo i dugo (a zapravo najbrze moguce) da ne bi bilo propusta i da bi se detetu obezbedili sto bolji uslovi zivota... To mozda izgleda lagano, aha evo bracni par, solidnog materijalnog i obrazovnog nivoa, pa bolje da dete ima neke roditelje nego nikog... E pa, nije tako. Svakako da pare cesto sredjuju posao i svakako da su kriterijumi za usvajanje u nekim zemljama nizi. Mozda zato celebrity Xolivudjanke usvajaju male crnce :)
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 1:08 | i meni je usvajanje skroz |
i meni je usvajanje skroz ok...ne vidim nista lose u usvajanju deteta iz afrike, azije...ili bilo kog deteta uopste...a da se ja pitam...neke osobe/porodice bi trebalo da prodju razne testove da bi imale svoju decu...
za madonu..otac je to dete dao nekome tj. odrekao ga se i ona ga je nasla u sirotistu...ako je verovati medijima.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| 4seats4invalides 11. September 2007 - 6:03 | hm, |
a znate li koliko je dece usvojeno u srbiji prosle godine? nijedno
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 7:50 | a znate li koliko je dece |
a znate li koliko je dece usvojeno u srbiji prosle godine? nijedno
NETACNO
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| THE EYE 11. September 2007 - 8:08 | Nisam baš siguran da u |
Nisam baš siguran da u Srbiji prošle godine nije usvojeno nijedno dete. Moji prijatelji su nedavno usvojili crvenokosog dechaka od tri godine, a iy nekih prilično pouzdanih izvora znam da je navala u Zvečanskoj toliko velika da nema dovoljno dece da se da na usvajanje koliko ima potencijalnih roditelja koji čekaju na listi za usvajanje deteta. Ovo bi naravno trebalo proveriti, ali mislim da se u srbiji usvaja veliki broj dece, što je jako dobro. 
Najčudniji slučaj usvojenja koji sam video emitovan je u jednoj od emisija na Animal Planet tv-u. Ovo se odigralo u divljini, u Africi na teritoriji Masai naroda. Naime, jedna lavica kojoj je prethodno uginulo mladunče, usvojila je bebu Oriks antilope, inače prirodnu hranu lavova. Ova lavica je praćena od strane televizijske ekipe i naučnika, punih šesnaest dana. Za sve ovo vreme nije uopšte jela. Pošto nije mogla da doji mladunče antilope, beba je sve više posustajala od izgladnelosti, a na kraju je ulovio jedan mužjak lav... olakšavši time agoniju jadne životinje....
*****...Ala je lep ovaj svet! *****
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 11. September 2007 - 8:26 | Godisnje se u Srbiji usvoji |
Godisnje se u Srbiji usvoji samo oko 200 dece...
podatak sa: http://www.awin.org.yu/NAP/pdf/npazd.pdf
|
login or register to post comments | prijavi | |
| Aurora 11. September 2007 - 9:41 | Usvajanje da i uvek da |
ako neko ima mogucjnosti da nekom nesrecjnom detetu obezbedi normalne uslove za zhivot treba to i da uradi. O proceduri konkretno ne znam nishta sem da je komplikovana, al volim verovati da to nije zbog sistema i birokratije, vecj samo iz najbolje zashtite tog deteta. Mada ova rechenica pogadja i jeste tachna
"Uzmimo u obzir da postoji hiljade, nazovimo ih, normalnih parova, koji bioloski nisu u stanju da imaju djecu, a ni u stanju da ih ``kupe``, vec prolaze kroz mnoga testiranja sa velikom mogucnoscu da na kraju ostanu bez zeljenog djeteta.."
Liquid hvala za link!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 10:11 | ``...prolaze kroz mnoga |
``...prolaze kroz mnoga testiranja sa velikom mogucnoscu da na kraju ostanu bez zeljenog djeteta.."
Ko je podoban da bude roditelj nece mu biti uskraceno pravo usvajanja. Pa zato je ta procedura i takva, jer se cesto ispostavi da ono sto je naizgled ok zapravo nije to...
Mislim da je mnogo gore seljakanje deteta od porodice do porodice a svako novo odvajanje je za dete novi stres. Licno mislim da je za dete bolje da odrasta u domu ali na jednom mestu i da uhvati naku stabilnost (mada su i domovi diskutabilna opcija...) nego da stalno ulazi u novu porodicu i da to ostavlja posledice na njegovu psihu, sto se neretko desi...sve iz najbolje namere... U sustini svaki par i svako dete su individualna prica, ne moze se bas napraviti neka generalizacija na tu temu..
"Meni na primer nikad nije bilo jasno zasto toliki parovi (posebno celebrity) usvajaju decu iz nekih ~cak tamo~ zemalja? Zar u Americi nema dece bez roditelja? Ili je proces usvajanja toliko mukotrpan??"
Ocekivala sam ovo pitanje od nekog...
Recimo da je Andjelina Zoli otisla i usvojila neko dete iz Njujorka...
u novinama bi izaslo par naslova tipa kako je Andjelina divna,dobra i to je to...
A sta se desilo kada je Andjelina prva usvojila dete iz Kambodze, pa iz Afrike...
sve medije su pricale o problemu siromastva i dece bez roditelja u Africi!
Potrebno je da jedna celebrity osoba ako je dovoljno svesna ovog problema ucini nesto tako za jedno dete iz Afrike ili Azije gde su problem siromastva, gladi, velike stope smrtnosti primaran problem i na taj nacin odvoji parce svog publiciteta za ovu decu, jer nazalost to je jedini nacin da se javnosti skrene paznja!
U Americi i razvijenijim zemljama Evrope usvajanje nije prioritetan problem,
i verovatno bi prosao potpuno neopazeno!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 12:17 | moze biti logicno |
moze biti logicno objasnjenje...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sekulaserbia 11. September 2007 - 13:21 | Usvajanje je: |
Usvajnje je najlepshi gest koji chovek moze da uradi za drugo ljudsko bice!!!
Usvajanjem darujemo novi zivot detetu tj. podarujemo mu neophodnu ljubav koju inache ne bih imao u domu ili u nekoj drugoj soc.ustanovi!!!
Zato sam ja odluchio i to jos odavno da cu sigurno usvojiti jedno dete i pored toga ako budem imao svoju(ako bog da!!!)
Zato ljudi(koji imaju sredstava) usvojite neko dete i ulepsajte mu zivot, jer cete time ulepsati i svoj!!!



|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| THE EYE 11. September 2007 - 13:50 | Ljudi koji imaju sopstvenu |
Ljudi koji imaju sopstvenu decu ne mogu dobiti dete na usvajanje. Jedino što mogu je da uzmu neko dete pod hraniteljstvo i starateljstvo.
*****...Ala je lep ovaj svet! *****
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 17:37 | mislim da postoji velika |
mislim da postoji velika razlika izmedju hraniteljske porodice i porodice koja usvoji dete...prvo je privremeno, a ako se dete usvoji...pa ono postaje vase...mislim u cemu je poenta aplikacije i cekanja na dete ako vam ono moze biti oduzeto..ne govorim o zlostavljanjima i zloupotrebama..
a drugo...cemu selektivo dobrocinstvo? zasto ja ne bih dala novac i u neki fond za pomoc ljudima u africi...iako i ovde ima siromasnih, ne vidim prioritete niti davanje prednosti bilo cijoj muci...pa tako ni pri usvajanju...e sad to je kod nas malo teze jer je nasa sredina prilicno homogena...ali za ameriku mi je to sasvim ok
naravno.... samo kazem za celebrity ljude koji treba svoj publicitet nekom da daju,jer ga imaju previse... ako su vec u mogucnosti da biraju, onda mislim da bi trebalo da izaberu najugrozenije... to je samo moje misljenje...
ali kome god da pomognete...dobro je... i u to uopste ne treba zalaziti akko koliko i zasto ste bas njemu pomogli.. jednostavno ste pomogli,i to je dovoljno od vas!
ako mozete opet, jos bolje... ako ne mozete,nema veze..dali ste odlican primer!
ja se nadam da cu jednog dana ostvariti svoj san da se uAfrici bavim humanitarnim radom,ali to mi je san ni zbog cega drugog osim zbog toga sto imam specificnu vrstu sklonosti ka tom kontinentu... ako ne budem mogla,ako ostanem ovde da radim,necu se buniti... posao je takav,ako ga volite,volite do kraja... i najverovatnije cu se usredsrediti upravo na decu bez roditeljskog staranja i decu iz marginalnih grupa...
neverovatan je osecaj kada znate da ste ucinili i malu stvar koja je nekoga usrecila.... a zamislite sta znaci nekom promenitizivot iz korena,tako sto cete mu podariti porodicni dom!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 17:46 | a ne..slazem se sa tobom |
i to skroz...nego komentarisem stav da bi trebalo gledati prvo svoje okruzenje i ne usvajati decu iz drugih drzava/kontinenata...a publicitet je svakako potreban za afriku...tamo stvarno ima mnogo problema kojih mi nismo svesni...pola drzava je u stravicnim ratovima, deca se kidnapuju i prave u male komandose koji ubijaju, zene siluju, zverski muce u tim ratnim uslovima, ma uopste zivot je katastrofa...a mediji o tome gotovo da i ne govore...na internetu ima informacija za one koje too interesuje...
a usvajanje je nesto najplemenitije sto covek moze uciniti za nekog tako malog i bespomocnog...ja o usvajanju razmiljam od kad razmisljam o roditeljstvu...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 19:50 | Ljudi ne usvajaju decu da bi |
Ljudi ne usvajaju decu da bi tamo neko jadno dete imalo dom i roditelje. Usvajaju ih zbog sebe. Oni ce to dete naravno (i daj boze) voleti, ali motivacija... tako nesto kao aha, usvojicu dete jer je to dobro delo...to ne postoji medju prosecnim ljudima a i za celebrity bi se moglo diskutovati o primarnoj motivaciji. he he ma nisu ljudi takve dobrice jbg..
p.s. hraniteljska porodica moze usvojiti dete ako se steknu uslovi za to...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 20:14 | cekaj ti kazes da je sve to |
cekaj ti kazes da je sve to samo zbog nekih licnih nedostataka i nekih neostvarenih zelja u coveku...da li je po tebi usvajanje greska? ne kapiram....gde nestade ljubav, saosecanje, plemenitost......
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 20:28 | pliz no hard feelings, but |
Uh, prvo ispeci pa reci draga..
Ljudi radjaju decu da bi ispunili svoj nagon reprodukcijom, da bi neko ostao iza njih, da ispune praiskonski genotip... To je nesto najnormalnije i nesto sto se ocekuje i lepo je.I ja to zelim. Ali te potrebe imaju i ljudi koji nemaju decu i to je takodje normalno. Ali, ne usvajaju oni dete zbog deteta,jer onda sto neke rece ako ti je stalo do deteta i ugrozenih i bla bla bla sto lepo ne das pare ovoj ili onoj fondaciji, nego ga usvajaju da bi i oni ispunili nesto sto se zove porodica.
licni nedostaci i neostvarene zelje... takvima se deca ne daju na usvajanje. Vec normalnim ljudima koji imaju zelju normalnu da imaju dete i normalno, da ga vole.
mislim da u sustini nemamo razlicito misljenje, ali nacin izrazavanja i ova pismena forma ostavlja rupe za kontrastavove kojih mozda zapravo i nema.
Plemenitost...saosecanje... ja ne znam jel ti u bajci zivis jos uvek? Usvojiti dete je OGROMAN korak. Niko to ne radi iz ciste plemenitosti, mada je plemenitost utkana u taj cin....
Takodje, moram reci da razumem ljude koji ne zele usvojeno dete. Svesni su da mu ne mogu biti dobri roditelji detetu koje im nije krv i meso i tacka. Zasto bi nekog osudjivali zbog takvog izbora samo jer je imucan i trebao bi da da primer? Sta je sa tim detetom - da ga zrtvujemo zarad toga sto ce se radi tog primera razbuktati plemenitost u drugima??? Sem toga zar materijalno stanje obecava srecu ? Ko kaze da ce na pr. to dete sto je Madona usvojila mnogo da se usreci...Ali nikad se ne zna... Zato je ova tema tako teska. Zato se dete cesto i vuce po hraniteljskim porodicama jer se radi na sredjivanju odnosa u njegovoj bioloskoj. A to kad potrajeeeee....moze da ostavi oziljke na nekome ko je najmanje kriv.Ali ipak se uvek mora pokusati da se saniraju odnosi u bioloskoj porodici, to je detetevo pravo .Ali takav je zivot.Neizvestan.
p.s. primetih da se dosta raspisujem na ovu temu. Sta cu, profesionalna deformacija...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 20:37 | easy now!!! |
"Ljudi ne usvajaju decu da bi tamo neko jadno dete imalo dom i roditelje. Usvajaju ih zbog sebe. Oni ce to dete naravno (i daj boze) voleti, ali motivacija.."
pa ovde si sve rekla...
a znaci ok je roditi dete zbog nekih neostvarenih zelja, ali usvojiti ga je pogresno i bolje je da dete bude u domu...pa ne razumem...dacu ja pare u fondaciju...ali ko ce ga voleti...e to je bajka!!!
evo ja bih uzvojila dete iz tih razloga koji su po tebi smesni, bajkoviti...i sta sad? kako ce me analizirati psiholozi? nemam problem da volim nekoga ko nije moje meso i krv, kako ti kazes...
|
login or register to post comments | prijavi | |
| mariquita 11. September 2007 - 20:52 | no hard feelings,too |
@Psylady
ali,mnogo si glupih stvari rekla sad... izvini,nemoj da se ljutis,ali ne mogu da se slozim s tobom...
sta je sa ljudima koji i pored svoje dece zive i zdrave uzimaju decu iz prihvatilista?
kakav oni nagon naoknadjuju? Mislim da mnogo gresis i da ima jos mnogo ljudi koji to rade iz ciste humanosti,jer imaju mogucnosti.... Ja sam se prva zaklela da ako budem u materijalnoj mogucnosti usvojicu, ne jedno, nego koliko god budem mogla dece...
Drugo... a da... Madona... nije stvar u parama... vec u tome da njemu ne moze niakko biti bolje u sirotistu u Africi gde svaki dan umiru od gladi nego kod zene koja ima stabilnu zaradu i dvoje svoje dece!
Jedan podatak... u Malavima ima preko milion dece sirocadi,od cega je oko 700 hiljada postalo to tako sto su im roditelji umrli od side! I dalje mislis da mu mozda nece bolje biti kod Madone?
Pa mozemo mi da diskutujemo o tome da li neki ljudi uopste treba da prave decu.. Ima svakako primera gde je odgovor NEEEE ili gde je dete slucajnost, greska, nezeljeno... Al ipak ga vole kad se rodi (najcesce...ako se ne desi neka ruzna varijanta). Sem toga DA imaju pravo da prave i radjaju decu i iz losih ili bolesnih pobuda. Dakle imaju ga. Nema zakona koji to brani. Kolko se mi s tim slazemo ili ne je drugo. Ja pricam o cinjenicaama.
A taj sto oce da usvoji iz nekih njemu znanih ili podsvesnih razloga a to se ne slaze sa kriterijumima o usvajanju koji i postoje zarad dobrobiti deteta, e takav nece ni dati nikakve pare, jer njegov cilj nije da usreci nezbrinutu decu vec mu je cilj egoisticne prirode. Sem toga sto da se ne daju pare ako bi to omogucilo detetu da ostane u svojoj bioloskoj a siromasnoj porodici. Jer siromastvo je cest razlog napustanja deteta (mada meni licno neshvatljiv,kolko god da nemas al da se odreknes deteta je za mene cudovisno). A sto se tice ljubavi pa volece ga njegovi pravi roditelji ako su pare razlog napustanja.
Tvoja motivacija je divna i ja bih volelda te upoznam i da te znam i za 10ak godina da vidim dal ce tako biti... Ali ti si jedna! 1:35692873095288..... ako te to bude drzalo do tada. Nije nemoguce, ali je tako retko da je stvarno bajkovito. Ja na primer ako budem imala svoju decu necu usvojiti. Jer ne bi bilo fer prema tom detetu. A ljubav prema onome ko nije moja krv i meso svakako postoji ej pa ja volim svoje prijatelje, zivotinje, knjige, myexit :)
Zapravo ono sto ja mislim je da INSTINKT (ko sto je i pitanje iz bloga) ono sto pokrece normalne ljude na usvajanje.
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 21:03 | Dobro sad banalizujete jedan |
Dobro sad banalizujete jedan primer koji sam dala a poenta je bila da novac ne znaci srecu u toj porodici koja je imucna. Na to sm ciljala kad sam spomenula Madonu.
Svaka cast humanima ali ja sam se licno raspitala o tome i takvi slucajevi su toliko retki da su zanemarljivi, statisticki gledano. Bilo bi lepo da je vise ZAISTA humanih ljudi. Ali, realnost je drugacija!
ps. ja ako budem u mogucnosti rodicu sto vise dece budem mogla!
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 21:04 | ok...nemam sta da |
ok...nemam sta da dodam...zelim da verujem u neke stvari, mada nemam nista protiv instinkta...ako dete moze imati shanse za neki bolji zivot i za malo ljubavi ne vidim nista lose pa makar motivacija bila i u pomodarstvu, trendu...ja znam sta bi moji razlozi bili...
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| psylady 11. September 2007 - 21:10 | pa kad je motivacija |
pa kad je motivacija pomodarstvo ii trend gde je tu ljubav?rizikovacemo da ce se javiti... eh, koliko je ljudi koji su ziveli ususkano pa su ispali gadovi zbog nedostatka porodicne ljubavi i topline
|
|
login or register to post comments | prijavi | |
| sonjacute 11. September 2007 - 21:14 | ne tvrdim ni da bi svima |
ne tvrdim ni da bi svima koji zele dete trebalo dati da decu i usvajaju...isto, mislim da je cesce u pitanju vise razloga da bi se neko odlucio za taj chin
|
login or register to post comments | prijavi | |
| liquidbrain 12. September 2007 - 8:05 | Ja volim svoje dete iako je |
Ja volim svoje dete iako je neplanirano :)
ja sam svakako za posvajanje....vidjela sam da je neko napisao da nije u redu uzimati djecu od roditelja...da slazem se...ali zamisli koliko ima takvih''roditelja'' koji su napustili svoju djecu samo zato sto su im se slucajno dogodila i uopce ih nije briga...ili su ih tukli iimaltretirali... ne govorim bez veze jer sam imala takav slucaj u obitelji... gdje jerodjena majka svoju 7 godisnju kcerkicu tukla, maltretirala, zatvarala u spajz, htanile je otpacima a imala ja para svaki tjedan kupovati nove zavjese i macku hraniti lososom........ta je djevojka danas 33 godine ima predivnu kcerkicu koju obozava i daje sve od sebe da je odgoji kao prava mama...siromasne su ali se bore....takoda ja mislim da novac nije bas sve. Da ju prije 25 godina nije posvojila moja majka...pianje je gdje bi ona sad bila i da li bi uopce bila.....
gde me pogodi ovom temom...
mislim da uopste ne bi trebalo raspravljati o uzroku usvajanja... pricam o ljudima...
ja sam pobornik usvajanja dece,jer mnogo je onih koja nesrecnim spletom okolnosti
ostaju bez roditelja, i ako se pojavi mogucnost da se ta situacija popravi,
treba je iskoristiiti!
najvise cenim one koji i pored svoje dece zele da usvoje neko dete jer imaju mogucnosti!
I mislim da je glupo kada ljudi osudjuju nekog da usvaja iz pomodarstva...
zasto nije usvoji vise dece ako ima toliko kinte.. i takve stvari...
mislim da je vazno dosta da neko da primer... nebitno da li je to jedno dete ili vise...
dao je primer... da to i nije mozda tako losa stvar!